Animació de personatges 3D

L’alumnat de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes, rep una hora setmanal d’Introducció a l’Animació de Personatges en 3D.

En aquestes clases, aprenen el Box Modeling com a mètode de modelatge principal, coneixent les possibilitats que el programa 3ds Max els hi ofereix amb tot un llistat de modificadors que faciliten aquesta tasca.

Seguidament, realitzen el Rigging que consisteix en la col·locació i adequació de l’esquelet (Biped) a la geometria del personatge.

Amb el Skinning, aconsegueixen que els polígons que formen el personatge responguin als moviments que, posteriorment, configurarem amb l’animació del mateix, tractant d’entendre l’anatomia del personatge i pensant en crear moviments realistes.

Acabem donant un toc d’il·luminació i textura amb el motor de render Mental Ray, i renderitzant l’animació creada. És un treball laboriós, de constància i concentració, que a més de donar a conèixer la complexitat de la creació en 3D, permet potenciar la part més creativa del nostre alumnat.

Acerca del autor